2parale

2Parale.ro

miercuri, 23 iunie 2010

Ce vreau, de fapt, sa fac cu acest blog?



Poate ar fii trebuit sa incep cu aceasta postare blog-ul meu. Dar, iata ca dupa atatea atacuri, a venit momentul sa clarific, pentru cei care ma apreciaza si pentru cei care nu o fac, de ce am ales sa scriu un blog cu scopul de educare a romanilor privitor la asigurarile de viata.

Educatie financiara! E o sintagma interesanta dar care lipseste cu desavarsire din sistemul nostru de invatamant. Il admir pe Luca Dezmir pentru faptul ca face acest lucru pentru cei care au urechi de auzit. Iata un articol pe care l-am gasit postat si care mi-a placut enorm. Va recomand sa-l cititi inclusiv comentariile atasate. http://www.empower.ro/bani/cine-trebuie-sa-faca-educatie-financiara/

Eu am ales sa vorbesc si sa scriu despre experienta pe care o poate avea cineva cu un consultant in asigurarile de viata. Mi-am dat seama ca oamenii nu sunt pregatiti cand li se propune o intalnire cu un CAV, nu stiu ce asteptari sa aibe, nu stiu ce sa ceara, etc. Si astfel cumpara pentru ca sora, vecina, matusa, prietenul, etc. a intrat in asigurari si prima piata pe care ii este recomandat noului consultant sa o "atace" este cea a cunostintelor, prietenilor, neamurilor, etc. De ce oare? Pentru ca nu prea poti sa ii refuzi pe acestia si cumperi ceva in ce poate nu crezi sau nu intelegi dar iti e rusine sa ii spui "NU". Si daca totusi o faci (adica achizitionezi o polita), odata ce ai aflat ca respectivul/respectiva nu mai e in sistem, reziliezi contractul si astfel societatea de asigurari a facut un profit frumusel, daca nu gras, de pe urma ta. Pentru ca o polita devine "rentabila" pentru client undeva dupa 5 ani. Deci? Nu e mai bine sa stii cateva lucruri inainte de a-ti pune semnatura pe polita? Ca banii nu stau pe garduri!

Viziunea mea, este: mai mult de 30% din populatia Romaniei sa spuna "DA!" unei asigurari de viata, stiind de la inceput ce achizitioneaza.

Misiunea mea, este: sa ii ajut pe oameni sa inteleaga produsele si procesele de asigurare si relatia cu un consultant in asigurarile de viata.

Ma voi inspira in scrierea acestui raspuns dintr-un cunoscut blog culinar pe al carui proprietar il admir.

Iata raspunsurile:
- http://cazacu-asigurari-de-viata.blogspot.com este blog-ul meu si oricine este binevenit sa scrie pareri la postarile mele. Nu voi sterge vreun comentariu decat daca nu respecta un limbaj decent.;

- e normal sa nu iti placa temele adoptate si modul cum scriu dar sa ma acuzi ca sunt (mincinoasa, lacoma, disperata, un om care pacaleste pe cineva, om care fuge dupa portofolii de clienti) consider ca e jignire si nu accept aceste etichete atata timp cat persoanele care scriu asa ceva nu ma cunosc personal. Poti sa presupui, doar. Cred ca doar cei care ma cunosc, cel putin bine daca nu foarte bine, pot face astfel de afirmatii.;

- mi-am asumat aceasta sarcina de a lansa "avertismente" catre populatie in domeniul asigurarilor de viata, pentru ca nimeni nu o face (cel putin pana la momentul la care scriu). Si cred ca fiecare om merita sa aiba macar o minima cunostinta despre acest domeniu.;

- privitor la portofoliile clientilor. Nu am alergat niciodata dupa ele, mi-am creat singura portofoliul de clienti si, doar ei, pot spune daca am lucrat corect cu ei sau nu. Si chiar de pe piata rece, adica oameni care nu ma cunosteau anterior si nici eu pe ei. Si, si acum mai tinem legatura. Chiar ne-am imprietenit!;

- prin realizarea de analize impartiale mi-am propus sa explic ceva mai bine clientilor ce anume au achizitionat pentru ca, am vazut contract de pensie (Merit) vandut ca si plan financiar pentru copii (Debut 18) si mergea contractul de vreo 4 ani si nimeni nu s-a sesizat. Si, deasemenea, multi clienti, odata ce li s-a semnat contractul, sunt uitati. Pur si simplu nimeni nu le mai face o analiza a situatiei lor financiare dupa 3-4 ani de contract. Si se pomenesc cu polite care nu-i mai ajuta aproape deloc.

- nu am propus niciodata nimanui sa isi rezilieze contractele pentru a semna cu mine. NICIODATA! Dimpotriva. Am propus doar sa facem o analiza a politelor si a situatiei financiare actuale astfel incat sa vedem DACA pot sa acopar diferenta cu o polita noua. Nu mi-am propus sa arunc cu noroi in colegii mei, doar ca multi din nestiinta (si aici am muscat-o si eu si de aceea repar greselile din trecut cu acest blog) sau din interes uita de client si se gandesc doar la propria persoana la propria glorie. Chiar marti am refuzat un client pentru ca nu aveam ce sa-i vand. Era foarte bine protejat (cu asigurare de viata, cu depozite, cu alte bunuri, etc.)!

- privitor la deontologie, eu privesc lucrurile astfel: daca eu ca si consultant nu stiu ce polite deja detine si ce riscuri acopera acele polite, cum pot sa-i vand ceva omului? Doar ca sa-i vand si sa-mi fac target-ul meu, al Unit Managerului, al Agency Managerului si al Companiei, sau ca sa-l ajut cu adevarat? Si nici sa nu-l impovarez inutil stiindu-i bugetul. Este exact ca si cu medicii care nu stau prea mult de vorba cu pacientul dar ii dau antibiotic pentru ca asa se va face bine!

- nu vad de ce niste date, care arata capacitatea consultantului de a vinde atat cantitativ (numar de polite in portofoliu) si calitativ (persistenta = cu alte cuvinte cate polite mai sunt functionale din 100 de bucati) si respectiv tipul de clienti cu care lucreaza (prima medie pe polita = arata daca lucreaza cu clienti care pun multi bani pe polita sau mai putini) , ar trebui considerate confidentiale. Cred ca pot fi considerate o modalitate de a te promova, tu ca si consultant, in fata potentialului client astfel incat si el sa stie cu cine are de-a face! Nu doar el sa ramana impresionat de limbajul, hainele si parfumul tau si de cifrele pe care i le vanturi prin fata.

- accept faptul ca mai am multe de invatat si imi place sa fac asta, sa invat. Si cine ma cunoaste stie cate carti cumpar si citesc in fiecare luna.

- nu vad de ce scrierea unui blog e o modalitate gresita de face o educatie financiara. Pentru a dovedi contrariul am cautat blog-uri similare si le voi face publice adresele astfel incat cei care vor sa vada mai multe fete ale aceluiasi subiect sa citeasca din mai multe surse.


Alte blog-uri pe tema asigurarilor de viata:
- www.doctorulfinanciar.ro;

- http://salavastru-valerian.blogspot.com/2010/05/nu-faceti-asigurari-de-viata.html

- http://eugen-stoica.agentaviva.ro/2010/04/08/necesitatea-cumpararii-unei-asigurari-de-viata/

- http://florinliviutalos/blogspot.com/2010/02/mecanismul-de-functionar-al-unei.html

- http://emese-lili-barla.agentaviva.ro/2010/06/14/sfaturi-de-viata-pe-www-e-viata.ro/

- http://ovidiu-ciprian.net/?=434

- http://www.buybooks.ro/manualul-agentului-de-asigurari.html

- http://asigurareata.blogspot.com/2010/04/despre-noi.html

- http://www.asiguratitrisati.com/?p=340

- http://magazinuldeasigurari.blogspot.com

- http://pensiifinante/blogspot.com/2009/09/produse-de-asigurari-de-viata.html

Sper ca astfel am raspuns anumitor neclaritati (daca au fost unele) si astept parerile voastre.

P.S. Azi mi-am cumparat Manualul Agentului in Asigurari. Dupa ce-l citesc voi scrie parerea mea!

Un comentariu:

  1. Nico, felicitari pentru blog. Apreciez pasiunea ta pentru a-i ajuta pe oameni vis-a-vis de asigurarea de viata s.a.m.d. E bine ca esti convinsa de ceea ce propui. Se transmite cititorilor textelor afisate.

    O sugestie ar fi sa scurtezi/comprimi "postarile" pentru a fi mai usor de parcurs si retinut. Stiu ca la crearea unui blog poti sa-ti organizezi informatiile cu mici cuprinsuri la inceputul paginii, ca oamenii sa selecteze ce vor.

    Asta doar pentru ca traim in epoca asta cu timp putin si informatii foarte multe la fiecare pas.

    fii binecuvantata in tot ce faci,
    cristi (frate-tu :))

    RăspundețiȘtergere