2parale

2Parale.ro

duminică, 20 iunie 2010

Te intalnesti cu consultantul!

Iata, ca dupa cateva telefoane (sau chiar dupa unul) reusesti sa te intalnesti cu consultantul in asigurari de viata.

As recomanda sa urmaresti:
- daca e punctual (poate ai noroc si ajunge la locul intalnirii inaintea ta). Asta spune extrem de multe!;
- daca iti propune o agenda a discutiei si este interesat cat timp poti aloca tu pentru aceasta intalnire. Asta arata respect pentru tine si timpul tau. Poate a aparut ceva nou in orarul tau si nu se mai poate sa stea 1 ora cat recomand eu;
- daca agenda intalnirii este clarificata, atunci vezi daca este interesat sa te cunoasca. Aici fii atent/a la veridicitatea sentimentelor transmise de consultant. Vrea cu adevarat sa te cunoasca sau vrea doar sa stie ca a mai bifat un nume caruia i-a facut o polita?;
- intreaba-l de activitatea lui de consultant (de cat timp activeaza, cine sunt clientii lui, care este media primelor pe contractele sale, care este persistenta (un indicator care arata cate polite i-au ramas in picioare intr-un interval de timp dat), etc.;
- intreaba-l de ce crede ca este cel mai bun consultant pentru tine. Vezi ce raspunsuri primesti. Va fii foarte interesant!;
- vezi daca trece direct la formularul de analiza a necesitatilor (FAN) sau practica, ceea ce se cheama, small-talk. Daca trece la FAN, inseamna ca ori nu are experienta ori e disperat;
- atentie la intrebarile adresate. Unele pot fii deranjante. Spune daca te deranjeaza ceva, nu iti inghite limba. Vei vedea si daca ii pasa de sentimentele tale sau doar de buzunarul sau;
- solicita o copie a FAN-ului. Daca nu iti poate da pe loc (ceea ce e grav in viziunea mea!) atunci solicita-i o copie sau sa iti trimita scanat documentul.
- gandeste-te la prioritatile vietii tale. Nu te lasa surprins de consultant pentru ca mai tarziu ti-o va da peste ochi spunand "Pai, dvs. mi-ati spus asa data trecuta cand ne-am vazut!". Iata la ce ar trebui sa te gandesti:
- vreau sa las bani daca mor? Si cati?;
- vreau sa adun bani pentru studiile copiilor? Si cati? Calculeaza;
- vreau sa imi adun ceva bani pentru batranete? Si cati?;
- vreau sa imi acopar un credit si care e valoarea acestuia?;
- etc.
- gandeste-te la o a doua intalnire cu consultantul in care acesta sa iti ofere solutiile la care s-a gandit si le-a editat. Atentie, nu e de incredere acel consultant care iti ofera solutiile chiar de la prima intalnire. Decat daca tu insisti sa le vezi pe loc, daca se poate.
- la final ti se vor solicita recomandari sau chiar trimiteri. Gandeste-te daca vrei sa faci asta! Daca omul din fata ta iti inspira incredere, fa-o, daca nu, nu.

Cam asa ar trebui sa decurga o intalnire de DP = discutie preliminara.

8 comentarii:

  1. Nedelescu Ioana20 iunie 2010 la 13:54

    Dna. Cazacu, ati epuizat in cei 6 ani de activitate toate pietele de clienti? Este trist ca ati ajuns sa faceti lucruri de genul acesta.Sunteti sigura ca Dvs. ati oferit consultanta impartiala tuturor clientilor din portofoliu propriu? Apropo, poate corectati greselile gramaticale si ortografice, inainte de toate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu ce urmariti sa obtineti cu aceste postari, D-na Cazacu, probabil mai multi clienti.
    Totusi, vazand aceasta atitudine, nu as fi niciodata clientul dumneavoastra, pentru simplul motiv ca nu sunteti profesionista. Cel putin nu in vanzari / mediu business. Un decor de piata ar fi mai potrivit.

    Pentru mine, aceste 'fapte' nu sunt decat niste semne de disperare; ori ati ramas fara clienti si nu stiti cum sa mai pacaliti oamenii sa fie clientii dvs., ori sunteti prea lacoma. In orice caz, nu cred ca lansati aceste 'avertismente' fara nici cel mai mic interes de a mai vinde o polita de asigurare in plus, doar pentru a face un bine oamenilor, populatiei ... sa fim seriosi! Si daca interesul dumneavoastra este sa vindeti, de ce sa credem ce spuneti? O persoana cu o asemenea atitudine nu merita nici un bob de incredere, mai ales in administrarea unor bani!
    Ma refer aici la oamenii obisnuiti, nu la cei care cunosc totusi mai bine despre ce este vorba. Tin sa mentionez ca si eu sunt consultant de asigurari de viata, la fel ca si dumneavoastra, la aceeasi companie chiar, din cate imi dau seama; de aceea trebuie sa o spun: imi e rusine ca facem parte din aceeasi 'echipa'. Bine ca nu suntem in acelasi oras!

    Sunt curios ce ati vrut sa spuneti aici:
    (citez)
    As recomanda sa urmaresti:
    - daca e punctual (poate ajunge la locul intalnirii inaintea ta). Asta spune extrem de multe!;
    (am incheiat citatul)
    Care sunt acele "extrem de multe" lucruri pe care le spune faptul ca cineva ajunge la o intalnire mai devreme decat ora stabilita?
    De exemplu, daca am avea intalnire la ora 12:00, la ce ora ati ajunge la locul respectiv? Exact la 12:00 fix sau plus/minus un anumit nr de minute? Si binenteles, cate?
    Chiar sunt curios si astept raspunsul dvs.

    Si mai am o curiozitate: acele consultatii gratuite pe care le oferiti, in ce mod se desfasoara ?


    PS: daca vreti sa faceti un bine oamenilor, schimbati-va ocupatia!


    I.C.

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Nedelescu Ioana. Multumesc pentru mesaj. Pot spune ca nimeni nu epuizeaza toate pietele de clienti oricat de mult ar lucra in asigurarile de viata. Nu imi amintesc sa fii scris asa ceva pe blog-ul meu. Nu inteleg de ce spuneti ca e trist ca am ajuns la ce? Ca m-am apucat sa scriu un blog? Si inca pe tema asigurarilor de viata? Sau... va refereati la altceva? Va rog sa ma lamuriti. Tocmai pentru ca mi-am dat seama de faptul ca nu am facut o consultanta impartiala clientilor mei pe cand am intrat in sistem (si la indrumarea celor mai vechi), am decis sa scriu acest blog. Si, si mai mult pentru ca am vazut ca multi asa-zisi consultanti, din diverse motive, au facut praf cativa clienti dupa care au plecat din companiile in care lucrau. Spunet-mi daca ati mai intalnit o entitate, o institutie care sa educe populatia privitor la asigurarile de viata, in mod special? Poate eu nu stiu! Va rog sa ma ajutati! Da, am gresit din punct de vedere gramatical si ortografic in postarile mele anterioare si voi corecta acest lucru. Dar, pana una-alta, hai sa ne uitam la barna din ochiul nostru inainte de a remarca paiul din ochiul celuilalt. Ce parere aveti? Si, apropo, unde anume lucrati? In banca sau la asigurari? Si, daca la asigurari, de cat timp? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Anonim I.C.: Cred ca fiecare dintre noi, cei care lucram in asigurarile de viata, ne dorim mai multi clienti. Scrierea acestui blog este o varianta de promovare pentru mine si de educare a populatiei. De ce sa existe doar blog-uri culinare sau cu alte teme? Va invit sa faceti si dvs. unul care sa va reprezinte.

    Privitor la profesionist, iata definitia acestui cuvant: persoana care lucreaza intr-un anumit domeniu in baza unei pregatiri corespunzatoare si care este remunerata pentru aceasta activitate. Cred ca aici intrati si dvs. ca altfel nu v-ati putea intitula "consultant in asigurari de viata". Sau... nu?

    M-ati jignit spunand ca vreau sa pacalesc lumea sau ca sunt lacoma. Ne cunoastem cumva, de spuneti ca va e rusine ca sunteti in aceeasi companie cu mine?

    Daca nu aveti incredere in mine, de ce vreti sa stiti cum se desfasoara o analiza impartiala pe care o sustin eu? Credeti ca v-as spune dupa cum m-ati atacat, asa orbeste (anonim I.C.)? Oricum nu v-ati permite tariful pentru aceasta instruire.

    Care e atitudinea de care amintiti?

    Privitor la ceea ce ati observat, a fost o greseala, m-am grabit. Voi fii mai atenta pe viitor!

    Si in ce ocupatie as fii mai buna dupa parerea dvs.? Ca sa nu pacalesc pe nimeni, sa nu fiu lacoma si sa fiu profesionista?

    RăspundețiȘtergere
  5. Vai de capul nostru daca tu ai fost si esti consultant,indiferent de compania in care lucrezi!
    Sincera sa fiu,ceea ce am dispretuit cel mai mult in industria asigurarilor [ si nu numai] ,a fost goana dupa portofoliile altora!E cel mai usor sa prinzi un client si sa ii demonstrezi ce "incompetent" este consultantul lui ,si sa-l pui sa rezilieze polita veche pentru a ii incheia tu una "potrivita' nevoilor actuale !! Rusinica mare,rusinica!
    Referitor la prima intalnire....sfaturile tale date clientilor sunt de tot rasul[plansul] ,nu pot pricepe cum te poti gandi macar sa indemni un potential client sa intrebe consultantul ce persistenta are, ce portofoliu si ce prime medii pe polita! Cu ce ajuta aceste date ,confidentale oricum? In plus,oricine se poate lauda si poate sa minta ,asa cum probabil faci si tu, altfel nu ai indemna oamenii sa intrebe lucruri fara valoare pentru colaborarea lor cu consultantul!
    Imi pare rau ca exista in aceasta " breasla" persoane ca tine, care nu tin cont de deontologie,si care, asa cum ti-am scris si pe Facebook,ofera in afara legislatiei in vigoare, fara autorizare CSA si fara cod CAEN asa zise servicii clientilor, facandu-le de fapt un deserviciu.
    Mai ai muuult de invatat si in domeniu, si din punct de vedere al comportamentului deontologic.
    Vis a vis de indemnul tau de a ne face bloguri, cred-ma ca nu asta e greu,de parca ai facut un ou de aur ! Un blog serios este de apreciat, un " blog " ca acesta este jenant,nu ai de ce sa fii mandra ca l-ai facut! Il poate avea si un copil de 10 ani, ba chiar mai bun si mai spumos!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nedelescu Ioana22 iunie 2010 la 14:25

    Dna. Cazacu, daca intr-adevar ceea ce va doriti este sa faceti o educatie financiara si mai ales cu privire la asigurarile de viata, v-ati ales gresit modalitatea de a face acest lucru.
    Considerati ca a spune clientilor ca politele pe care le-au incheiat( indiferent de companie) nu sunt conforme cu nevoile si dorintele lor,este o modalitate de a educa populatia? Sau asa cum spunea colegul de mai sus( pentru ca da, lucrez in asigurari)este o modalitate de a face polite, implicit bani, pe spinarea altora.
    Dvs. v-ar placea sa ma intalnesc cu clienti de-ai Dvs. si sa le ofer o astfel de consultanta in care sa le spun ca polita pe care au cumparat-o e de doi bani? Pentru ca din atitudinea pe care o aveti asta inteleg. Inteleg ca vi se pare OK sa aruncati cu noroi in colegii de breasla.
    Iar in legatura cu frustrarile pe care le aveti de la inceputul carierei, pot sa spun ca este usor sa dai vina pe cei "mai vechi" decat sa rezolvi si sa repari.
    Din punctul meu de vedere, va lipseste profesionalismul si atitudinea pe care trebuie sa o aiba un consultant de asigurari de viata si sincer mi-e mila de clientii Dvs..

    RăspundețiȘtergere
  7. Daca v-ati simtit jignita de afirmatiile mele, este dreptul dumneavoastra, nu pot spune ca imi pare rau pentru ca am spus ceea ce am gandit, referitor la postarile dvs. de pe acest blog. Aceasta este impresia pe care mi-ati facut-o! Dreptul la libera exprimare este general valabil, daca nu ma insel.

    Ati omis sa includeti in raspunsurile dvs. pe cel referitor la ora de intalnire (acel exemplu cu ora 12:00)!!! Poate era secret ?

    Dati-mi voie sa va raspund si eu la intrebarile dvs:
    "
    Daca nu aveti incredere in mine, de ce vreti sa stiti cum se desfasoara o analiza impartiala pe care o sustin eu? Credeti ca v-as spune dupa cum m-ati atacat, asa orbeste (anonim I.C.)? Oricum nu v-ati permite tariful pentru aceasta instruire.
    "

    Nu tin neaparat sa aflu metoda dvs de analiza "impartiala", intrebarea era mult mai simpla:
    daca va intalniti cu clientii fata in fata sau utilizati alte metode (blog/mail...) ?

    Referitor la tarif, ... parca spuneati ca este "GRATUITA" analiza dvs ... oare si clientii dvs au aceeasi surpriza ?


    PS: numele "Măndiţa" va spune ceva ?



    I.C.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Anonim I.C.: Daca ati fii citit mai bine postarile mele, ati fii vazut ca nu am nimic cu parerile celor care doresc sa scrie aici. Le respect atata timp cat sunt exprimate decent. Aici intrati si dvs.

    E dreptul dvs. sa aveti o parere despre mine asa cum mi-am format si eu una despre dvs.

    Privitor la analiza, intotdeauna o realizez fata in fata cu clientul.

    E gratuita analiza pentru potentialii clienti. Pentru dvs., care lucrati in domeniul asigurarilor de viata, nu e gratis. E pe bani!

    Da, Mandita este al doilea Prenume al meu. E prenume, nu nume.

    RăspundețiȘtergere